SZUKAJ NA STRONACH EUROPE DIRECT LUBLIN


Polecamy projekty Europe Direct Lublin oraz ważne wydarzenia dla Unii Europejskiej z dziedzin ekonomii, kultury, funkcjonowania państw i życia społeczeństw oraz poszczególnych obywateli. Oferujemy szeroką gamę szkoleń, kursów, konsultacji, konkursów, spotkań i materiałów dostosowanych do różnych potrzeb i oczekiwań. W biurze ED do Państwa dyspozycji pozostają konsultanci i eksperci, którzy chętnie odpowiedzą na wszystkie pytania dotyczące funkcjonowania Unii Europejskiej.


11.04.2007 2,5 MLN UŻYTKOWNIKÓW DOMENY .eu

Po roku funkcjonowania domeny .eu w internecie na europejski adres zdecydowało się ponad 2,5 mln firm i osób prywatnych, w tym ponad 82 tys. z Polski. W sobotę 7 kwietnia minął rok od publicznego udostępnienia europejskiej domeny internetowej .eu. Dzięki ponad 2,5 milionom użytkowników domena .eu znalazła się na trzecim miejscu pośród najpopularniejszych domen w Europie i na siódmej pozycji na świecie. Na razie nadal najpopularniejszą domeną na świecie jest .com, z której korzysta kilkadziesiąt milionów firm i osób.

Wystarczył jeden rok, by domena .eu stała się uznanym elementem europejskiej cyberprzestrzeni - odnotowała z zadowoleniem unijna komisarz ds. społeczeństwa informacyjnego i mediów Viviane Reding .

W pierwszym roku istnienia domeny .eu wnioski o zarejestrowanie w niej adresu internetowego napłynęły od obywateli i przedsiębiorstw ze wszystkich 27 państw członkowskich, ale największe zainteresowanie było w Niemczech (31 proc.), Wielkiej Brytanii (17 proc.) i Holandii (12 proc.).

Jak zapewnia Komisja Europejska, wdrożenie nowej domeny odbyło się bez problemów, a systemy poradziły sobie dobrze z ogromnym zapotrzebowaniem. W szczytowym okresie, czyli w kwietniu 2006 roku, w ciągu każdej sekundy rejestrowano z powodzeniem 76 nazw.

Na nowy, europejski adres przeszły w pierwszej kolejności europejskie instytucje. Ale KE cieszy się, że po adres .eu coraz częściej sięgają znane marki, poczynając od Air France (www.airfrance.eu), przez Versace (www.versace.eu) po Milkę (www.milka.eu) i Greenpeace (www.greenpeace.eu). Domenę .eu zaczęło wykorzystywać w swoich kampaniach reklamowych również kilka pozaeuropejskich przedsiębiorstw silnie obecnych na europejskim rynku, w tym Lexus i Sony z Japonii.

Zarządzaniem adresami zarejestrowanymi w domenie .eu zajmuje się niezależna organizacja non-profit EURid

ŹRÓDŁA

http://euro.pap.com.pl



facebook