SZUKAJ NA STRONACH EUROPE DIRECT LUBLIN


logo


Chcesz dowiedzieć się więcej na temat Unii Europejskiej
i zaangażować się w dyskusję dotyczącą jej przyszłości?


01 luty 2008 r. Co gryzie konsumenta ? Dlaczego ten sam aparat cyfrowy w jednym kraju jest nawet o 30 proc. droższy niż w drugim?

Dlaczego ten sam aparat cyfrowy w jednym kraju jest nawet o 30 proc. droższy niż w drugim? Dlaczego w jednych krajach obsługa konta bankowego jest bezpłatna, a w innych nie? Sprawdzi to Komisja Europejska, która stworzyła nowe narzędzie − Consumer MarketWatch − do nadzorowania rynków dóbr konsumpcyjnych.

Europejczycy mają pełne prawo do tego, aby wspólny rynek przynosił im konkretne korzyści. Dlatego Komisja Europejska stworzyła nowe narzędzie − Consumer MarketWatch − służące do sprawowania nadzoru na rynkach dóbr konsumpcyjnych i badania nie tylko cen i bezpieczeństwa produktów, lecz również poziomu satysfakcji klienta.

Nowy instrument stanowi część rozpoczętego w listopadzie zeszłego roku przeglądu rynku wewnętrznego, w ramach którego zrobiono już duże postępy w sektorze telekomunikacji i energii.

31 stycznia Komisja opublikowała pierwszą europejską tabelę wyników dotyczącą rynku dóbr konsumpcyjnych. W roku 2008 będzie ona uzupełniana o niezbędne dane porównywalne i obejmie trzy priorytetowe dziedziny: detaliczne usługi finansowe, sprzedaż transgraniczną dóbr konsumpcyjnych, takich jak aparaty fotograficzne, płyty CD i książki oraz składanie reklamacji.


ŹRÓDŁA

http://ec.europa.eu/polska/news/080201_konsumenci_pl.htm



ARCHIWUM
EUROPE DIRECT
LUBLIN

PROSZĘ WYBRAĆ ROK