SZUKAJ NA STRONACH EUROPE DIRECT LUBLIN


logo


Chcesz dowiedzieć się więcej na temat Unii Europejskiej
i zaangażować się w dyskusję dotyczącą jej przyszłości?


15 kwietnia 2008 r. Unia okiem rzecznika

Unijne instytucje powinny być bardziej przyjazne obywatelom UE, a procedury bardziej przejrzyste - apeluje w najnowszym raporcie Nikiforos Diamandouros, Europejski Rzecznik Praw Obywatelskich. Prawie jedna trzecia, z ponad 3 tysięcy skarg skierowanych do niego w 2007 roku przez obywateli UE, dotyczyła braku przejrzystych procedur w instytucjach UE.

Z przedstawionego właśnie raportu wynika, że aż 28 proc. spraw, którymi w ubiegłym roku zajmował się Nikiforos Diamandouros, dotyczyło niejasnych procedur obowiązujących w instytucjach Unii Europejskiej. Ludzie skarżą się także na odmowę dostępu do informacji i dokumentów.

Mam nadzieję, że podjęta przez Komisję Europejską inicjatywa, by maksymalnie ułatwić obywatelom dostęp do dokumentów, spowoduje, że unijne instytucje będą bardziej otwarte i przyjazne obywatelom - mówi Europejski Rzecznik Praw Obywatelskich.

W 2007 roku, biuro Nikiforosa Diamandoursosa otrzymało 3211 skarg od obywateli Unii Europejskiej, firm, organizacji pozarządowych i stowarzyszeń. Prawie 70 proc. z nich zostało przekazanych odpowiednim organom lub też osoby zainteresowane otrzymały wskazówki, do kogo muszą się zwrócić z konkretną sprawą.

Najwięcej skarg kierowanych do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich pochodziło z Niemiec (16%), Hiszpanii (11%), Francji(8%) oraz z Polski (7%). Biorąc jednak pod uwagę wielkość poszczególnych krajów UE, proporcjonalnie najczęściej skarżą się mieszkańcy Luksemburga, Malty i Cypru.


ŹRÓDŁA

http://ec.europa.eu/polska/news/080415_raport_pl.htm



ARCHIWUM
EUROPE DIRECT
LUBLIN

PROSZĘ WYBRAĆ ROK